Mijn eerste twee weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elise - WaarBenJij.nu Mijn eerste twee weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Elise - WaarBenJij.nu

Mijn eerste twee weken

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

08 Februari 2016 | Australië, Sydney

Hooooi!!!

Ik heb toch maar besloten om een blog bij te houden, aangezien er een aantal mensen me van tevoren al wilden volgen en ik merk dat ik teveel meemaak om iedereen te updaten. Dus dan maar lekker via deze weg! Ik zal proberen om het kort te houden, maar de eerste dagen heb ik al kneiterveel meegemaakt. Dus ja, goodluck naar mezelf.

De eerste week kwam ik aan in Sydney en ben ik met een kamergenootje van mijn hostel naar Bodni Beach geweest. En super verbrand, doordat er precies hier een gat in de ozonlaag zi. Mijn blonde hoofd had dat de eerste dag een beetje onderschat en dacht: goh, 2x smeren met factor 30 is vast wel genoeg! Not… (verwijzing naar liedje burn, baby burn!). Verder 5 andere stranden wezen bekijken via een costal walk route.

Okee op naar de beknoptere versies, anders zijn we morgen nog bezig met typen op deze tablet. Ik ben in mijn uppie lekker Sydney ingegaan en heb fulltime toeristje gespeeld en maximaal foto’s gemaakt, maar ik heb ook leuke mensen leren kennen ene hier en daar een drankje gedaan in de stad. Het is best simpel om mensen te leren kennen, want bijna iedereen reist alleen. Zo ging ik naar Australia Day met 2 mensen uit mijn hostel. En kwamen we daar een jongen tegen die vroeg of ik een foto wilde maken. Hij vroeg het met een erg Nederlands accent, dus na he maken van de foto vroeg ik: Uh, ben je toevallig Nederlands? Hij bleek in zijn eentje te reizen en we vervolgden de dag me z’n vieren. En zondag naar de grote Hillsong church geweest, suuuuper gaaf. Ze hebben elke zondag vijf diensten en het was zoooo Groot. En bijna allemaal aardig bekende liedjes of course. Stiekem was ik blij dat ik twee Duitse meisjes in de bus tegenkwam die allebei au-pair schenen te zijn en er elke week heen gingen, wan ik voelde me kinda lost daaro. Maar tegelijkertijd voelde het ook even als thuis, mega chill na zo’n achtbanerige week.

En nu op weg naar Tasmanië met twee andere gasten, een Deen en een Nederlander. Okee nu is het alsof hier alleen maar Nederlanders zijn, m maar ik ben er pas 4 tegengekomen in 2 weken ;). Lekker veel Engels spreken, levert soms hilaaarische zinnen op.


Vanaf donderdag hebben we daardoor echt al wat meegemaakt. Ik heb in een auto geslapen, voor het eerst kangoeroes in het wild gezien, aan de rand van de weg, een first ‘barbie’ gedaan (BBQ), mensen tegengekomen die i.p.v. gewoon ‘hoi’ zeggen ‘Hi how are ya doin?” en ’s avonds laat een naaktslakken invasie meegemaakt. Ze zaten ooooveral, op de tent, op mijn biertje, op onze slippers! Dus toen hebben we zo snel mogelijk die disgusting dingen van onze slippers gehaald en zijn we naar de eerste wasbak gerend om onze voeten en slippers te wassen. Ik ben met 2 jongens onderweg en dat is soms best praktisch, qua olie-dingen voor de auto of een spin weghalen of überhaupt navigeren, ghehe. Ik maak mezelf vooral nuttig door de auto praktisch in te richten en een voetbal aan te schaffen voor de ontspan-momenten.

Verder ben ik mijn telefoon kwijtgeraakt (lees: laten liggen bij een openbaar toilet 3 uur rijden terug) en die is door twee andere Nederlandse (!) doorreizigers met behulp van Facebook (leve Facebook!) bij ons afgeleverd, aangezien ze dezelfde route hadden. Bizar. ‘Toeval’. En nu zijn we weer onderweg, over de helft en bijna in Melbourne, zodat we de ferry naar Tasmanië kunnen nemen. En in Philip Island gaan we vanavond hopelijk een heeeleboel pinguïns zien bij sunset. Natuurlijk is het niet alleen maar zonneschijn en blabla men was het de eerste dagen best wel een alleen of gek of nieuw, maar ook mega leerzaam. Maar Australië zelf is prachtig, ben vooral aan het genieten. Ik zal straks wat foto’s gaan toevoegen. Okee, tot zover de ‘beknopte’ versie van mijn eerst avonturen.

Seeya!

  • 08 Februari 2016 - 18:57

    Janny:

    Wat een avonturen en dat in 2 weken. Geniet van je reis.

  • 08 Februari 2016 - 20:57

    Mjan:

    Haaahahaha, die naaktslakken-invasie. De scene speelde al helemaal af in m'n hoofd :) Nice Lies

  • 09 Februari 2016 - 02:02

    Linda Van Holland:

    Heeeel leuk om even mee te lezen en met je te kletsen via hangout! :) Je schrijft leuk over al je gekke en avontuurlijke belevenissen in Aussie!
    Ver weg, maar zo toch weer een beetje dichterbij!
    Ga lekker genieten van dit grote avontuur, want dit pakt niemand je meer af! (en houd ons tussendoor maar op de hoogte, dat is leuk voor de mensen om je heen en voor jou om later terug te lezen als je heimwee hebt in Nederland naar dit grote avontuur!)

    Liefs vanuit de andere kant van de wereld, Surinamei! ;)
    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Elise

Nu bezig met de allereerste backpackreis: Australia :).

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4704

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: