Road trips zijn okee, holee holee - Reisverslag uit Hobart, Australië van Elise - WaarBenJij.nu Road trips zijn okee, holee holee - Reisverslag uit Hobart, Australië van Elise - WaarBenJij.nu

Road trips zijn okee, holee holee

Blijf op de hoogte en volg Elise

15 Februari 2016 | Australië, Hobart

Hoi!!

Het werd weer eens tijd om een nieuwe blog te posten, aangezien de vorige update eigenlijk al een week later was.
Mijn Engels is al verbeterd gelukkig. In de eerste week vertaalde ik zinnen als: 'Ach, gelukkig wordt het wat frisser buiten, na zo'n regenbui. Naar : ' Luckily, now it could be fresher.' Mymy, de donkere bladzijdes van mijn leven. Nu probeer ik in mijn heldere momenten zelfs mijn Nederlandse accent wat te verbloemen en maak ik prachtige, logische zinnen.

Okee dit zijn niet de enige updates gelukkig. Vanuit het stadse leven in Sydney, hebben we 2 weken kamperend geroadtript! Dus 2 weken lang geleefd en geslapen in de auto en een tent. Ik ben door het kamperende leven een pro geworden in makkelijke gerechten koken, rijden in een grote station-wagen, uberhaupt rijden aan de linkerkant van de weg, hangend plassend over vieze wc's, meer biertjes gedronken dan in mijn hele leven ( bier is echt lekkerder in het warme weer dan wijn! Plus ik had weinig te kiezen met 2 mannen.), heb quasi-nonchy de spin die ik 's avondslaat zag genegeerd plus weer duizenden prachtige plaatjes in mijn geheugen gegrifd. Roadtrips zijn okee, holee holee.
Oja en we hebben tientallen lieve pinquins gezien op Philip Island!! Zooo lief. Rond 21.00 uur bij zonsondergang, komen de little pinquins uit de zee tevoorschijn en hobbelen en waggelen ze vanuit de kust maar hun slaapplaats. Best wel met een grote smeltfactor <3!

Na een week roadtrippen van Sydney naar Melbourne hebben we langs de kust gereden en hebben we allerlei stranden gezien. Uiteindelijk zijn we 3 nachten gaan slapen in een gratis camping naast het strand, uurtje van Melbourne weg. We hebben een week genomen om Melbourne te verkennen, deze stad is heerlijk arty. Legaal muren volgespoten met graffiti, goede art musea en elk gebouw is anders. (Heaven voor mensen met een bouwkunde-opleiding-iets, Sjim!).
Enn ik heb een soort sangria gedronken op een rooftopbar met uitzicht op Melbourne: hoogtepuntje. (Letterlijk en figuurlijk, ghehe). Ondertussen nog bij een kennis van een van de jongens gepit en toen richting Tasmanie!

Via een prachtige ferry, omdat we een auto bij ons hadden. Net alsof ik in de titanic zat, geniaal! Een bar, cinema, loungehoek, leeshoek, kidshoek, 2 verdiepingen met slaapkamers.. Okee iets geidealiseerd plaatje, want ik sliep gewoon in een cabbin met een stapelbed. Iets minder luxe dan de titanic. Maar wij kwamen gelukkig geen ijsrotsen tegen en zijn zeer veilig in Tasmanie beland.

En nu zitten we alweer bijna een week in Tassie! No joke, locals noemen hun eigen land ook 'Tassie'. Geniaal.
Terug naar een korte samenvatting. We hebben gehiket in een prachtig nationaal park. Zeer professioneel op slippers, aangezien ik al blaren had op mijn vans, grr. Maar, hiken is leuker dan verwacht! Haat aan lopen, maar bijna liefde voor hiken. Want de uizichten zijn cool. En de eerste slang tegengekomen, een kleine glibberende zwarte.
Na de hike zijn we weer verder geroadtript richting Hobart. Onderweg tijd genomen om een unzoo te bezoeken, waar we kangoeroes en walibi's hebbn gevoerd en geknuffeld, en de beruchte Tasmaanse Duiveltjes gezien! Raaare beesten. Maar ik ben verliefd op walibi's, wat een schattepetatjes.

En toen aangekomen in Hobart, de hoofdstad van Tassie en der valt niet zoveel te beleven. Maar een bed in een hostel maakt alles sowieso 10x beter. En een schone wc en douche. Mijn eerste dagen in Hobart begonnen en eindigden met een glimlach door het ernstig waarderen van een bed.

Tot nu toe hebben we wat rondgeslenterd, geshopt en gechilld in het park. En gisteravond een tripje naar Port Arthur voor een ghosttour. Alle volwassenen gingen zich opeens gedragen als schrikkerige of overdreven-nuchtere kinderen en een gids ging in het donkere spookverhalen vertellen. Best grappig. Oja en we zijn vandaag Naar Mona geweest, een eiland met een heel bekend arty museum. Ha-ha. Geen woorden voor, was geen zak aan (sorry voor de kunstliefhebbers, maar ik ben soms een cultuurbarbaar, dus wat dat betreft..).
En morgen gaan we weer sportief doen en mountain biken naar de Mount Nelson en weer terug. Ow yeah.

Ja, dat waren wel weer mijn updates tot nu toe! Tasmanie is prachtig der prachtigheden. Overal bergen, water, rust, riviertjes die 'creek' worden genoemd.. Ik zal proberen wat voorstelling te geven door wat foto's te posten, maar om het te begrijpen, moet je er eigenlijk zelf heen gaan. Foto's zijn anders dan real life. Sorry, als ik een geldboompje vindt voor je ticket, geef ik een gil.

Voor nu ga ik even verder genieten van mijn me-time in mijn hostel op mijn stapelbed, zonder de 2 jongens om me heen. Tijd om mijn teennagels te lakken, muahaha!

Toedels!




  • 17 Februari 2016 - 10:43

    Mam:

    Hoiiiiiii Elise
    Wat zie en beleef jij veel!
    Mooi om te lezen dat je volop aan t genieten bent. Je kan mooi schrijven op Elise's manier. Ik kan t zo voor me zien ... hi hi... zelfs de nagellak mee!...
    En ook dankjewel voor de mooie foto's! Woww, wat een mooie natuur! en al die dieren die je al gezien hebt, zelfs pinquins en kangaroe, Het ga je goed Elise! Op naar de volgende maand ... en zien al weer uit naar je volgende reisverslag!
    Big hug :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Elise

Nu bezig met de allereerste backpackreis: Australia :).

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4709

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: