Doei oostkust, je was leuk!!! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Elise - WaarBenJij.nu Doei oostkust, je was leuk!!! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Elise - WaarBenJij.nu

Doei oostkust, je was leuk!!!

Blijf op de hoogte en volg Elise

17 April 2016 | Australië, Maroochydore

Wachtend op de bus, die me strakjes naar het vliegveld gaat brengen. Het besef komt, dat ik toch echt de oostkust ga verlaten! Ik ga ontzettend dramatische uitspraken doen, maar de oostkust en de mensen hier hebben me veranderd! Het was een fantástische tijd. Vanaf de Fraser Island trip, kwam ik constant bekende mensen tegen, alsof Australië één klein dorp is. En stuk voor stuk supergave mensen. Ik heb vooral genoten met een Duits mattie, terwijl we totaal verschillend zijn. Maar wat een goede partys hebben we meegemaakt! Na Fraser en Noosa, belandde ik in Airlie Beach. Daar kwam ik de Engelse jongens tegen en onze Ierse vriend trad op, dus gingen we daar met z'n allen heen. 3 days in a row, so daar hebben we elke avond uitgehangen, om na z'n soort van optreden lekker te dansen. Op zondag heb ik de Whitsundays trip gedaan, en voor de eerste keer gesnorkeld waarbij er supermooie bodem en vissen te zien waren. Ik heb daar 3 leuke Australische mensen leren kennen, en 's avonds nog een drankje gedaan met ze. Zoo grappig om te merken dat ze een volledig ander cultuurtje hebben :).

Na Airlie, belandde we in Magnetic Island. Dat was zoooo gaaf. Het is een klein eiland, dat vooral met een 4wheeldrive begaanbaar is. Estella en ik hebben een dagje een auto gehuurd en we zijn een echt girly roadtrip gaan doen met meisjesachtige muziek, veel foto's maken, inclusief fotoshoots van onszelf, gillen met gaten in de weg en ja hoor: vast komen te zitten door een grote boomwortel. Gelukkig kwamen precies op het goede moment 4 leuke Zweedse jongens, die onze auto letterlijk hebben op moeten tillen xD. Dat was zo'n heldendaad, jullie begrijpen natuurlijk dat ze 's avonds een kan bier hadden verdiend :). Hihi, het was wel een hilarisch avontuur. Ik achter het stuur, en Estella buiten zeggen: 'yes, you can Drive, Drive...' en ik dacht: okay then: gaspedaal in en zoefff en toen: 'SKRRHHGG'. we waren even heel bang dat we de auto hadden beschadigd, maar uiteindelijk hebben wij, de auto en de jongens het gelukkig overleefd. 'S avonds Party in het hostel, en toen was het alweer klaar met een van de mooiste plekken van Magnetic Island. Samen met mijn backpack, daypack en surfboard reizen kan echt heel leuk zijn, vooral als locals opmerkingen maken als: ' Haha, mooi surfboard. Goede surf hier hea?' dat is heel sarcastisch, want vanaf Airlie Beach mag je niet meer zwemmen en surfen in de zee, door kwallen en krokodillen of haaien. Niet iedereen snapt dat je als backpacker je eigen surfboard niet zomaar kunt droppen en achterlaten, maar echt je Heule reis moet meeslepen. Erg leuk karwei soms. Maar het is het wel waard, strakjes in Perth kan ik weer aan de slag!

Goed, na Magnetic Island, was het Helaas tijd voor mijn laatste stop: Cairns. Het voelt zzoooo dubbel. Reizen hier was geweldig, met leuke mensen overal en genieten van het leven, mooie plekken, feestjes en zonsondergangen kijken. Maar tegelijkertijd Verheug ik me op een trip waarbij ik op 1 plek kan blijven, en niet de hele tijd na 2 of 3 dagen weer op een nieuwe plek en nieuwe kamer en nieuwe mensen terecht kom. Maar Cairns was een waardig afscheid. Erg tropisch met palmbomen, warm weer, soms enorme regenbuien, 1 dagje gesnorkeld in het Great Barrier Reef met vissen om ons heen, 2 meiden gezien die ik eerder had ontmoet, en goede feestjes. Ennn mijn grote overwinning: voor het eerste opgetreden met andere mensen in de pub: ik heb een liedje meegezongen met David, de Ierse vriend die kneitergoed gitaar kan spelen en zingen. Het was zoooo eng en ik trilde overal en ik was ernstig verlegen, maar heb het wel mooi gedaan!!! Stiekem een beetje trots op mezelf. En nu is de oostkust trip klaar. Boehoe. Zojuist afscheid genomen van alle leuke mensen. En straks de wolken in, op naar de meer rustige westkust. Gelukkig mag ik in het vliegtuig ook figuurlijk nog even in de wolken blijven met mijn nieuwe mooie herinneringen. Om straks in Perth aan een nieuwe uitdaging te beginnen!

  • 24 April 2016 - 14:18

    Mam:

    Dankjewel voor al die mooie verhalen Elise, en belevenissen die je met ons deelt!
    Tijdens 't lezen kunnen we met je mee reizen:) Veel "dingen" kan ik zo voor me zien...:)
    Je geniet vol-op.
    Take care!
    X mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Maroochydore

Elise

Nu bezig met de allereerste backpackreis: Australia :).

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4700

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: