West coast - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elise - WaarBenJij.nu West coast - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Elise - WaarBenJij.nu

West coast

Blijf op de hoogte en volg Elise

28 April 2016 | Australië, Exmouth

Wooeii groetjes vanuit onze prachtige auto, waarmee we reizen langs de hele westkust. Nouja, van Perth tot Exmouth, zoek het maar op op de kaart. Laura, een van de mensen die ik tegen ben gekomen in mijn eerste week in Aussie, stelde voor of ik met haar langs de westkust wilde reizen, half april. Even later hadden we 3-persoons-van, omdat er geen 2p-s meer over waren. Dus hebben we nog een Duits meisje, Anki gevonden. En daar zijn we nu, met z'n drieën aan het karren. Lekker tripje al, tot zover :). 100% detoxen van Party, alcohol en nieuwe mensen ontmoeten hier! De westkust is veel puurder. Natuur is meer onaangeraakt, veel minder toeristisch en er zijn meer locals als we op een bewoonbare plek belanden. Tot nu toe stoppen we op verschillende plekjes om te snorkelen tussen het koraal, om hoi te zeggen tegen alle visjes die in deze immens grote aquarium zwemmen: de zee. Zo nu en dan een surfje meepakken, maar tot nu toe waren er niet geweldige golven. Tot gisteren. Ik dacht een leuke surfspot te hebben, en na zo'n 10 minuutjes gezwommen te hebben, dacht ik iets Vaags in de verte te zien. Mijn fantasie ging al van slag, omdat er aan de westkust meer haaien zouden zijn. Maar ik stelde mezelf gerust en dacht dat ik het mysterieuze iets had gehallucineerd. Ik probeerde nog een paar golven te pakken, met een enigszins meer alerte blik dan normaal. Totdat ik opeens een supergrote, zwarte schaduw zaf zwemmen, iets van een meter naast me. Ik schrok me dood en met mijn hartslag in mijn keel, peddelde ik terug naar het strand zoals ik nog nooit eerder had gepeddeld. Half belandend in het koraal, maar dat maakte me allemaal niet uit. Ik had het overleefd, met al mijn ledematen aan mijn lijf! ( kennen jullie de film Soul Surfer? Ik raak liever geen arm kwijt, surfen is al moeilijk genoeg met 2 armen). Half euforisch dat ik het had overleefd, half paniekerig omdat ik niet wist wat het was, gilde ik naar mijn reismatties: there is something in the water!! A Big, Black thingy! Laura en Anki half: huh? Dus toen gingen we naar de zee staren, of we misschien iets uit het water zagen steken. Na een minuut ofzo; zagen we opeens wat Zwarts boven het water uitsteken. Alle3 half geschrokken waren we hardop aan het nadenken wat het had kunnen zijn. Misschien wel een whaleshark, vet! Totdat we nog een keer wat boven het water zagen, iets dichterbij: een zeehonden hoofdje! Wij helemaal blij. Uiteindelijk hebben we de hele ochtend gespendeerd aan het strand, naar wilde zeehonden en schildpadhoofdjes gekeken. Ik ben niet meer het water ingegaan, voor de zekerheid. Verder hebben we ondertussen Exmouth bereikt en zijn we daar 2 nachtjes gebleven, voor meer surf en snorkel avontuurtjes. Er waren goede golven op de surfersbeach, hoewel er veel tijd za tussen een nieuwe set van golven. Genoeg kans om gesprekjes te voeren dus. Er was een andere Australiër was leuk, we hebben een beetje gepraat en hij vertelde dat hij er ook nog niet zoveel van bakte. Toen er eenmaal golven aankwamen, zei hij: Go for it, paddle paddle! En ja hoor, sinds tijden had ik weer een perfecte golf: van begin tot eind! Whoehoe, dat voelt zoo goed. Na een heleboel current en wasmachine-golf ervaringen aan de oostkust voelde dit heel goed. Ik ben klaar voor de surfacademie, volgende week! Heb der al helemaal zin in. Maar eerst nog even genieten van mijn laatste rondreis avontuur hier in Aussie. En afkicken van goed bereik qua internet, haha. Hele plekken zonder bereik hier. Nou de groete in Holland, ik ga weer meebleren met de muziek, er komt een goed liedje voorbij.

  • 27 Mei 2016 - 21:22

    Pap En Mam:

    Haaa-aaaiiiiiiiiii Elise !!!

    Woww ... wat kun jij schrijven zeg! Ik kan 't zooo voor me zien... Denk je van dichtbij een haai te zien, en met hartslag 100, super hard peddelen richting strand.... en gelukkig kom je daar heel aan. Pfffff .....
    Prijs Hem!

    We zijn blij als je volgende week donderdag weer voet op Nederlandse bodem zet!
    We kijken er naar uit je in levende lijve te zien, de verhalen te horen en je foto's te bekijken!
    We houden van je!
    xxx

  • 29 Mei 2016 - 12:19

    Elise :

    Thanks mam :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Exmouth

Elise

Nu bezig met de allereerste backpackreis: Australia :).

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4699

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: