In danger of falling in love with Melbourne - Reisverslag uit Hobart, Australië van Elise - WaarBenJij.nu In danger of falling in love with Melbourne - Reisverslag uit Hobart, Australië van Elise - WaarBenJij.nu

In danger of falling in love with Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Elise

27 Februari 2016 | Australië, Hobart

Joo! Ja hoor, nog steeds vanuit Melbourne! Toen de week begon, dacht ik dat ik me ging vervelen, een hele week in Melbourne. Ik kende het tenslotte al een beetje, want voordat we naar Tassie zijn gegaan, hebben we ook al een paar daagjes gespendeerd in Melbourne. Maar ik heb het dikke prima overleefd. Ooit gerhoord van het spreekwoord 'de kleren maken de man'? Nou, de mensen maken een stad. Super leuke mensen ontmoeten en een heleboel nieuwe Facebook Vriendin, voor het geval ik ooit besluit om maar England, Canada of Scotland te gaan xD. Goed, mijn Melbourne-leventje. Mijn dagen bestonden uit toeristje spelen, straten en gebouwen bekijken, een dagje strand, koffie drinken met mensen of in mijn uppie en in het park liggen met of zonder boek. Sommige dagen kan ik bijna letterlijk knockout op het gras vallen door de warmte, lopen + hitte is niet iets waar ik blij van word. Het heerlijke van in je eentje een stad leren kennen, is dat je iedere 10 minuten een pauze kan nemen en niemánd die je daarop aanspreekt! En de arty grafitti muren daarentegen, maakten alles goed! Echt, een van de wijken in Melbourne genaamd Fitzroy is geweldig! Wat een kunstwerken, gewoon random op een muur in een straat. Ik zou willen dat we zulke kunst in Ede of Hasseltcity hadden, dan zou ik op een random avond van thuis een klapstoeltje pakken en met een wijntje uren kijken naar één zo'n graffiti-tekening. Het was verbazingwekkend hoeveel muren er 'volgekalkt' waren, ik zal een paar fotootjes delen. Bekijken vooral ff de foto met het kind... Amazing.

Wat iets minder amazing was, zijn de blunders deze week, bij het Engels spreken. Ik heb de woorden 'zeef' en 'spatel' geleerd voor in de keuken, maar ik bedenk me nu dat ik die eigenlijk alweer ben vergeten. En paprika! Het is niet 'peprika', maar capsicum. En het woord voor pastinaak. Het schijnt een soort dikke witte wortel te zijn. Staat op mijn bucketlist om te eten. Ik een Engelse roomie trots vertellend: 'yeah, Gemma learned me a new word. Catsnip!' Toen keek hij verward: 'what's that?' Ik:'yeah a sort of white, fat carrot. Supposed to taste like a potatoe.' Hij:'Hmm doesn't sound familiar.' Komt Laura binnen: ' catsnip? What's that?' Dus toen besloot ik het maar te googlelen. Faaaaal. Het was Parhsnip. Ik heb tot de dag vandaag nog steeds geeeen idee waar ik het woord 'catsnip' vandaan heb getoverd. Maar wel heel leerzaam om met 2 Engelse mensen om te gaan! En hierveen tip: probeer nooit het woord 'rozig' uit te leggen. Toen ik het wilde uitleggen dat rozig zijn het gevoel is als je een wijntje op hebt 's avonds of een lekker warm bad het gehad, keek mijn roomie me aan en lachtte. Is there a same feeling you get out of a warm bath as drinking a wine?'. Okee. Soms wil ik in mijn bed kruipen en mijn deken over mijn hoofd gooien en tegen niemand praten. Gelukkig doe ik dat elke avond als ik ga slapen, best prettig.

En ik heb een white night festival meegemaakt. Hilaaarisch. We hadden een aantal mensen in het hostel ontmoet, die in Melbourne woonden. En een van de jongens was jarig, dus werden we uitgenodigd op een local party in één van de clubs. Super leuk om mee te maken, maar wát een interessante groep jongens. Bijzondere dansstijlen ook, in die club. Om 1 uur 's nachts heb ik mijn 2 Engelse matties uit mijn hostel kamer weggesleept, omdat ik helemaal gek werd van een flirtende jongen. Toen hebben we de jongens geditcht en zijn we met z'n drieen lekker de stad in geweest en hebben we daar allemaal vette lichtjes, filmpjes op gebouwen gezien en genoten van muziekartiesten. Eentje leek op August Rush, Mjan! Uiteindelijk was juist het buiten-festival gaaf om mee te maken.

Oja en ik heb de Hillsongchurch in Melbourne opgezocht. Het is best wel raar om bijna geen christelijke mensen tegen te komen, ookal ontmoet ik zoveel mensen. Then again, niet iedereen heeft een tattoo van een kruisje getatoeeerd, dus je weet het natuurlijk ook niet meteen. Maar op zondagen is het altijd heerlijk om een kerk op te zoeken. Even tot mezelf komen en God opzoeken, super chill. Na zo'n zondag kan ik er weer helemaal tegen :).

Okee tot zover de updates van Melbourne. Ik zie hier dat de tijd voorbij vliegt, ik zal na het boodschapjes doen de Great Ocean Road updaten. Sorry, mijn blogs schijnen steeds langer te worden :o.

Ennn de Great Ocean Road was geweldig! Genietend van reggae music, langs 'de' grote beroemde weg touren.
De eerste dag zochten we een strand op waar we gingen surfen!!! Eindelijk. Dat roadtrippen en reizen rondom Tasmanie en de leuke citytrips hadden me helemaal afgeleid van mijn bedoeling hier: surfen! En het was heerlijk. De rest van de Groep had nog nooit, of een paar daagjs eerder gesurft. Dus er was wel wat niveau-verschil, maar het waren kleine golven dus heel fijn om weer in te komen. Daara begin het de hele dag te regeen, maar gelukkig zaten we vooral hoog en droog in de auto. 'S Nachts, nadat onze magen gevuld waren door hamburgers vers van de BBQ, was het tijd om te slapen in de Tippi-tent. Met z'n 12en. Maar het was vet grappig en sliep prima! Lang leve oordoppen. De tweede dag naar de bekende twelve apostels geweest (ondertussen zijn het er nog maar 6 ofzo. Binnen 5 jaar zijn ze waarschijnlijk allemaal verdwenen). Super mooi allemaal. En geluncht met Fish nd chips. Ik heb shark gegeten :/. Sorry haai... Oja en die hamburger gisteren? Dat was kangoeroe.. Sorry kangoeroe. Maar het was wel lekker, ookal was het een raar idee! En na 4 uur verder rijen was de trip alweer over, mimimi. Afscheid genomen van de leuke 11 medetrippers en dat was het einde van het Great Ocean Road avontuur. En van mijn verhaal, doei! Mijn dagen bestonden uit toeristje spelen, straten en gebouwen bekijken, een dagje strand, koffie drinken met mensen of in mijn uppie en in het park liggen met of zonder boek. Sommige dagen kan ik bijna letterlijk knockout op het gras vallen door de warmte, lopen + hitte is niet iets waar ik blij van word. Het heerlijke van in je eentje een stad leren kennen, is dat je iedere 10 minuten een pauze kan nemen en niemánd die je daarop aanspreekt! En de arty grafitti muren daarentegen, maakten alles goed! Echt, een van de wijken in Melbourne genaamd Fitzroy is geweldig! Wat een kunstwerken, gewoon random op een muur in een straat. Ik zou willen dat we zulke kunst in Ede of Hasseltcity hadden, dan zou ik op een random avond van thuis een klapstoeltje pakken en met een wijntje uren kijken naar één zo'n graffiti-tekening. Het was verbazingwekkend hoeveel muren er 'volgekalkt' waren, ik zal een paar fotootjes delen. Bekijken vooral ff de foto met het kind... Amazing.

Wat iets minder amazing was, zijn de blunders deze week, bij het Engels spreken. Ik heb de woorden 'zeef' en 'spatel' geleerd voor in de keuken, maar ik bedenk me nu dat ik die eigenlijk alweer ben vergeten. En paprika! Het is niet 'peprika', maar capsicum. En het woord voor pastinaak. Het schijnt een soort dikke witte wortel te zijn. Staat op mijn bucketlist om te eten. Ik een Engelse roomie trots vertellend: 'yeah, Gemma learned me a new word. Catsnip!' Toen keek hij verward: 'what's that?' Ik:'yeah a sort of white, fat carrot. Supposed to taste like a potatoe.' Hij:'Hmm doesn't sound familiar.' Komt Laura binnen: ' catsnip? What's that?' Dus toen besloot ik het maar te googlelen. Faaaaal. Het was Parhsnip. Ik heb tot de dag vandaag nog steeds geeeen idee waar ik het woord 'catsnip' vandaan heb getoverd. Maar wel heel leerzaam om met 2 Engelse mensen om te gaan! En hierveen tip: probeer nooit het woord 'rozig' uit te leggen. Toen ik het wilde uitleggen dat rozig zijn het gevoel is als je een wijntje op hebt 's avonds of een lekker warm bad het gehad, keek mijn roomie me aan en lachtte. Is there a same feeling you get out of a warm bath as drinking a wine?'. Okee. Soms wil ik in mijn bed kruipen en mijn deken over mijn hoofd gooien en tegen niemand praten. Gelukkig doe ik dat elke avond als ik ga slapen, best prettig.

En ik heb een white night festival meegemaakt. Hilaaarisch. We hadden een aantal mensen in het hostel ontmoet, die in Melbourne woonden. En een van de jongens was jarig, dus werden we uitgenodigd op een local party in één van de clubs. Super leuk om mee te maken, maar wát een interessante groep jongens. Bijzondere dansstijlen ook, in die club. Om 1 uur 's nachts heb ik mijn 2 Engelse matties uit mijn hostel kamer weggesleept, omdat ik helemaal gek werd van een flirtende jongen. Toen hebben we de jongens geditcht en zijn we met z'n drieen lekker de stad in geweest en hebben we daar allemaal vette lichtjes, filmpjes op gebouwen gezien en genoten van muziekartiesten. Eentje leek op August Rush, Mjan! Uiteindelijk was juist het buiten-festival gaaf om mee te maken.

Oja en ik heb de Hillsongchurch in Melbourne opgezocht. Het is best wel raar om bijna geen christelijke mensen tegen te komen, ookal ontmoet ik zoveel mensen. Then again, niet iedereen heeft een tattoo van een kruisje getatoeeerd, dus je weet het natuurlijk ook niet meteen. Maar op zondagen is het altijd heerlijk om een kerk op te zoeken. Even tot mezelf komen en God opzoeken, super chill. Na zo'n zondag kan ik er weer helemaal tegen :).

Okee tot zover de updates van Melbourne. Ik zie hier dat de tijd voorbij vliegt, ik zal na het boodschapjes doen de Great Ocean Road updaten. Sorry, mijn blogs schijnen steeds langer te worden :o.

Ennn de Great Ocean Road was geweldig! Genietend van reggae music, langs 'de' grote beroemde weg touren.
De eerste dag zochten we een strand op waar we gingen surfen!!! Eindelijk. Dat roadtrippen en reizen rondom Tasmanie en de leuke citytrips hadden me helemaal afgeleid van mijn bedoeling hier: surfen! En het was heerlijk. De rest van de Groep had nog nooit, of een paar daagjs eerder gesurft. Dus er was wel wat niveau-verschil, maar het waren kleine golven dus heel fijn om weer in te komen. Daara begin het de hele dag te regeen, maar gelukkig zaten we vooral hoog en droog in de auto. 'S Nachts, nadat onze magen gevuld waren door hamburgers vers van de BBQ, was het tijd om te slapen in de Tippi-tent. Met z'n 12en. Maar het was vet grappig en sliep prima! Lang leve oordoppen. De tweede dag naar de bekende twelve apostels geweest (ondertussen zijn het er nog maar 6 ofzo. Binnen 5 jaar zijn ze waarschijnlijk allemaal verdwenen). Super mooi allemaal. En geluncht met Fish nd chips. Ik heb shark gegeten :/. Sorry haai... Oja en die hamburger gisteren? Dat was kangoeroe.. Sorry kangoeroe. Maar het was wel lekker, ookal was het een raar idee! En na 4 uur verder rijen was de trip alweer over, mimimi. Afscheid genomen van de leuke 11 medetrippers en dat was het einde van het Great Ocean Road avontuur. En van mijn verhaal, doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Elise

Nu bezig met de allereerste backpackreis: Australia :).

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4723

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: