Happy Birthday to me! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Elise - WaarBenJij.nu Happy Birthday to me! - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Elise - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to me!

Blijf op de hoogte en volg Elise

10 April 2016 | Australië, Maroochydore

Het werd maar weer eens tijd om te updaten hier, voordat ik straks de oostkust alweer heb afgerond! Allemachtig, wat kun je veel beleven in anderhalve week. Na het au-pair avontuur ben ik in Noosa beland. Schijnt erg goed te zijn voor de surf, maar het was vrij Flut. Maar lekker weer was het wel, dus mijn eerste dag bestond uit strand en zon. Twee Engelse jongens en een Duits meisje sloten aan en dat was gezellig :). En toen: DE Fraser-island trip. Is het overdreven om tot zeggen dat het bijna best of my life-time was? Echt, wat heb ik daar een lol gehad en gaaaaave mensen ontmoet. We hadden een klik met de héle groep, behalve 4 Zweedse meiden die vooral met elkaar om gingen. Een groep van 30 mensen. De hele 3-daagse trip bestond uit rondracen in een freaking Jeep in allerlei zandweggetjes en langs het strand naast het water. Soms moest je vol gas nemen om niet vast te zitten. Donders wat was dat gaaf. Roadtrippen met 4 auto's en kneiterharde muziek terwijl we omstebeurten reden. We hebben Lake Champagne gezien, een Tea Tree Lake en een enorm mooi blauw, puur natuur meertje met wit zand. En dinsdag was het 5 april, which means: i got to Be 25!! Ik was de hele dag de 'birthdaygirl'. 'S ochtends werd ik lief gewekt door mijn roomies met happy Birthday, vervolgens kwam ik de ontbijt ruimte in en toen ging David, een Irish guy die super goed kan zingen en gitaar kan spelen,, ook Happy Birthday zingen, waardoor de hele groep dus wist dat ik jarig was.het was tof om op mijn verjaardag te roadtrippen en alles op Fraser, en ondertussen vroegen veel verschillende mensen: 'hey, how is your bday?' heel lief. En 's avonds hadden de Engelse jongens hun balkon van hun kamer versierd met ballonnen en riepen ze: Party in Room 12 tonight! De avond bestond uit drank spelletjes, muziek, Limbo dansen, luisteren naar live-music van de Irish Guy, en kneiterhard dansen. Het was even naar dat ik de hele dag niet echt bereik en internet had, waardoor ik niet eens familie en vrienden kon bellen of appen, en mijn andere berichtjes niet kon checken. Maar voor de rest kan ik zeggen dat het mijn beste verjaardag ooit was. Na 5 april hadden we nog een dagje over en chillden we op het strand, en reisden we terug naar Noosa, ons hostel. Daar een leuke afterparty en toen was het officieel gedaan met de Frasergroep. Dacht ik. Maar nee hoor, de volgende en laatste dag had ik nog tot 5en totdat de bus vertrok naar Airlie Beach, en besloten Lisa en ik, een andere Surfer, om rond 8u 's ochtends al richting het strand te gaan voor de beste golven. Ik was behoorlijk trots op mezelf voor dat, aangezien ik geen ochtendpersoon ben. Maar het hielp wel, de golven was serieus wat beter en kheb weer een paar golfjes kunnen pakken. Helaas bleek 's middags een van mijn dieptepunten te zijn: ik had niet goed gekeken naar mijn busschema: ik had de bus gemist!! Het was 3u 's middags en ipv een nachtbus,chad ik een dagbus besteld. Kaaaaak. Vol stress mijn travelagent gebeld; van: 'wat nu?' Ze gaf wat tips om Greyhoubd te bellen en mijn volgende hostel, maar verder moest ik het zelf oplossen, aangezien de bus halen je eigen verantwoordelijkheid is en ze was druk. Well thanks mate. Uiteindelijk is het gelukkig allemaal goed gekomen. Ik had een nachtje extra in Noosa met de leuke Fraser-mensjes en een bus kunnen boeken voor de volgende dag. Helaas wel kneiterduur, maar daar was niet zoveel aan te doen. Agnes Waters heb ik dus overgeslagen, daar was geen tijd meer voor. 'S avonds gingen we nog Sunset kijken met wijn en chococookies en de volgende dag was het tijd om te gaan, meteen door naar Airlie Beach. What to Tell you guys about Airlie? Hihi, in Airlie zelf is er niet zoveel te beleven. Maar again, de mensen waren tof. Op zondag deed ik een dagtripje naar de Whitsundays. Daar waren niet hele leuke mensen, maar prachtige omgeving en bij het snorkelen heb ik in het echt de vissen om me heen zien zwemmen, heel cool! En rondracen in een grote speedboot, Ocean Rafting was ook niet mis. Later ontmoette ik een leuke Australische jongen, en met hem en een ander Australisch stel zijn we 's avonds nog even de stad in gegaan. Het stel verdween op een gegeven moment en de Australische gast en ik hebben doorgepraat tot 2u 's nachts xD. Ik denk dat ik kan concluderen dat mijn Engels prima is. Het was super grappig om toch wel grote verschillen te merken, van Australia en Back Home. Zoals gevaarlijke dieren hier: ze zijn overal. Spinnen, haaien in de zee, krokodillen en kwallen. En stuk voor stuk dodelijk. Top 3 van gevaarlijke dieren in NL? Dat moest ik serieus googlelen. Wat bleek: paarden staan op nummer 1, en daarna muggen! Hahaha. Okee klein verschilletje dus. Was wel leuk. Volgende dag met 2 Fraser-matties en de Australische dude de hele dag in de lagoon gehangen, omdat het suuuuper warm was en er voor de rest niks te doen is hier. Ik merkte wel dat ik in het noorden zit nu, veel tropischer en benauwd warm! 'S avonds weeer Party in de stad. Ik denk dat ik volgende week geen alcohol meer kan zien. Maar de partys zijn goed hier aan de oostkust en de Irish Guy trad ook weer op in ons hostel, en je begrijpt vast dat ik een lans voor een avondje Live-music niet oversla. Well well. En toen was het Airlie-Beach avontuur alweer voorbij.
Vanochtend om 6u 's ochtends opgestaan (spijt van het stappen en drinken tot 1.30 's nachts), om mijn bus te halen. 20 minuten moeten sjouwen met mijn backpack, rugtasje en surfboard: oh oh wat een pret. Maar ik heb het overleefd en hier zitten we dan! Volgende bestemming is Magnetic Island, waar ik weer ga snorkelen. Daarna Cairns en daarna is het gedaan met de oostkust en zijn we toe aan nieuwe avonturen, spannend! Wordt vervolgd maar weer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Maroochydore

Elise

Nu bezig met de allereerste backpackreis: Australia :).

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 4716

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: